خبرنگار العالم گزارش داد:

سرنوشت مبهم روزنامه نگار زن زندانی فلسطینی در بند رژیم اشغالگر/ محرومیت نوزاد روزنامه نگار فلسطینی از شیر مادر

دوشنبه 10 ارديبهشت 1403 - 12:49

خبرنگار العالم با حضور در خانه رولا حسنین روزنامه نگار فلسطینی که بیش از یک ماه پیش از سوی نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی در بیت لحم در جنوب کرانه باختری رود اردن و به اتهام اقدامات تحریک آمیز دستگیر شده است، با خانواده وی گفت وگو کرد.

العالمفلسطین

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم در کرانه باختری فلسطین، خانواده رولا حسنین روزنامه نگار زن فلسطینی اعلام کرد که وی از بیماری مزمن کلیوی رنج می برد و نیاز به درمان منظم دارد اما در اسارت از آن محروم است. رژیم اشغالگر این مادر روزنامه نگار را از یگانه فرزند خردسالش دور کرده است.

شادی بریجیه همسر رولا حسنین خبرنگار اسیر فلسطینی گفت: « نظامیان رژیم صهیونیستی به همراه بردن داروهای مورد نیاز رولا جلوگیری کردند.

رولا به آنها گفته که یک دختر خردسال دارد و می خواهد او همراهش باشد، زیرا به دلیل شیرخوردن به شدت به وی وابسته است اما آنها به شدت مخالفت کردند و این نوزاد هم اکنون به دلیل محروم شدن از خوردن شیر مادرش دچار مشکل شده است.

رولا یکی از ده ها خبرنگار زن و مرد اسیر و زندانی فلسطینی است که بیشتر آنها پس از 7 اکتبر (15 مهر ماه/ آغاز عملیات طوفان الاقصی) بدون هیچ اتهامی دستگیر شده و در شرایط بسیار سختی در بازداشت اداری نگهداری می شوند.

موسی الشاعر، یکی از اعضای دبیرخانه عمومی سندیکای روزنامه نگاران، خاطرنشان کرد: «تعداد روزنامه نگارانی که دستگیر شده اند به حدود یکصد خبرنگار رسیده است که حدود 40 روزنامه نگار از جمله 4 خبرنگار زن فلسطینی مورد آزار و اذیت در بازداشتگاه رژیم صهیونیستی قرار دارند.

بنابر این گزارش،‌ تعقیب و دستگیری روزنامه نگاران از سوی رژیم صهیونیستی در چارچوب جلوگیری از انتشار اطلاعات، پنهان کردن حقیقت و جلوگیری از دسترسی مردم جهان به وقایع کشتار فلسطینیان صورت می گیرد.

پربیننده ترین خبرها