سوریه وتوی آمریکا علیه عضویت فلسطین در سازمان ملل را محکوم کرد

سوریه وتوی آمریکا علیه عضویت فلسطین در سازمان ملل را محکوم کرد
جمعه 31 فروردين 1403 - 13:58

وزارت امور خارجه سوریه استفاده آمریکا از وتو علیه پیش نویس قطعنامه ارائه شده توسط الجزایر به شورای امنیت درباره اعطای عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد را محکوم کرد.

العالم - سوریه

بنابر این گزارش، وزارت خارجه سوریه با صدور بیانیه ای تاکید کرد: ممانعت آمریکا از بر عهده گرفتن مسئولیت تاریخی شورای امنیت در حمایت از حقوق مشروع مردم فلسطین، نشان دهنده ننگ دیگری است که به سوابق واشنگتن در حمله و تضعیف پایه های اقدام جمعی بین المللی و جانبداری اش از رژیم صهیونیستی اضافه شده است.

در این بیانیه آمده است: ممانعت از ایجاد یک کشور مستقل فلسطینی دارای حق حاکمیت و در خاک فلسطین تنها به طولانی‌تر شدن وضعیت ناامنی و بی‌ثباتی در منطقه خاورمیانه منجر می شود آنهم بی ثباتی که از ادامه اشغال سرزمین‌های عربی توسط «اسرائیل» وجنایات شنیع این رژیم علیه فلسطینی ها منشا می گیرد.

بنابر این گزارش، آمریکا قطعنامه‌ای را که خواستار عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل متحد بود، وتو کرد.

روز قبل نیز اخباری درخصوص تلاش آمریکا برای اعمال فشار به دیگر کشورها درخصوص ارائه رای منفی به عضویت فلسطین در سازمان ملل منتشر شده بود.

شورای امنیت سازمان ملل پنجشنبه شب در مورد قطعنامه پذیرش عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل رای‌گیری کرد. از ۱۵ عضو شورای امینت ۱۲ عضو به قطعنامه رای مثبت و سوئیس و انگلیس به آن رای ممتنع دادند. آمریکا تنها عضوی بود که رای منفی داد و بدین ترتیب این قطعنامه را وتو کرد.

پربیننده ترین خبرها