اسحاق بریک: ارتش «اسرائیل» در مورد تلفات حماس دروغ می‌گوید

اسحاق بریک: ارتش «اسرائیل» در مورد تلفات حماس دروغ می‌گوید
پنج‌شنبه 6 ارديبهشت 1403 - 17:30

سرلشکر اسحاق بریک، رئیس سابق دانشکده‌های نظامی ارتش رژیم صهیونیستی، این هفته در مصاحبه ویدیویی تأکید کرد که فرماندهان ارتش در مورد تعداد شهدای حماس در جنگ غزه، اغراق می کنند.

العالم - فلسطین اشغالی

سرلشکر اسحاق بریک، رئیس سابق دانشکده‌های نظامی ارتش رژیم صهیونیستی، این هفته در مصاحبه ویدیویی تأکید کرد که فرماندهان ارتش در مورد تعداد شهدای حماس در جنگ غزه، اغراق می‌کنند.

اسحاق بریک گفت ارتش رژیم صهیونیستی مدتی پیش اعلام کرد که 12هزار نفر از اعضای حماس به شهادت رسیده‌اند. بعد از یک هفته و نیم اعلام شد که تعداد آنها به 13هزار نفر رسیده است بدین معنا که در یک هفته هزار نفر را کشتند و هر روز از کشته شدن صدها نفر صحبت می کنند. این یک اغراق بی‌پایه و اساس در ارائه آمار است.

وی افزود: «فرهنگ دروغگویی در بالاترین سطوح ارتش «اسرائیل» شکل گرفته است» که نشان می‌دهد ژنرال‌های ارتش اطلاعاتی را به شورای جنگ و کمیته امور خارجه و امنیت کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) ارائه می‌کنند که بر اساس واقعیت نیست.

اسحاق بریک، به عنوان اولین فرد هشدار دهنده در «اسرائیل» نسبت به این که ارتش قادر به دفع حمله‌ای مانند «طوفان الاقصی» نیست، در این برآوردها با اظهارات مقامات آمریکایی موافق است که طبق گزارش رسانه‌های آمریکایی، ارقام تلفات نشان داده شده توسط «اسرائیل» اغراق‌آمیز است.

خلیل الحیه، عضو دفتر سیاسی حماس، تأکید کرد که خسارات وارده از سوی «اسرائیل» به حماس، چه از نظر انسانی و چه در میدان، از 20 درصد بیشتر نیست.

پربیننده ترین خبرها