حماس مسئولیت حمله جدید موشکی به مواضع رژیم صهیونیستی را برعهده گرفت

حماس مسئولیت حمله جدید موشکی به مواضع رژیم صهیونیستی را برعهده گرفت
يکشنبه 16 ارديبهشت 1403 - 19:21

شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس مسئولیت حمله به مواضع نظامی رژیم صهیونیستی در گذرگاه کرم ابوسالم را برعهده گرفت.

العالم - فلسطين اشغالى

بنابر این گزارش،‌ پایگاه خبری عبری والا، امروز (یکشنبه) گزارش داد که بیش از 20 راکت از باریکه غزه به سمت یک پایگاه نظامی "اسرائیل" شلیک شد که بر اثر آن تعدادی اسرائیلی زخمی و حال ۳ نفر از آنان وخیم گزارش شده است.

در همین رابطه شاخه نظامی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس مسئولیت حمله به مواضع رژیم صهیونیستی در منطقه گذرگاه کرم ابوسالم بین رژیم اسرائیل و باریکه غزه را برعهده گرفت که بر اساس گزارش رسانه های فلسطینی و اسرائیلی، تلفاتی در بین نظامیان اسرائیلی به همراه داشته است.

به دنبال این حمله یک منبع مقاومت اعلام کرد، در این حمله یک پایگاه تازه تاسیس رژیم صهیونیستی در شرق پایگاه کرم ابو سالم هدف قرار گرفته است.

بنابر این گزارش، هدف مقاومت از این عملیات موشکی، هدف قرار دادن مرکز مدیریت حملات هوایی رژیم صهیونیستی به استان رفح در باریکه غزه است که از دو هفته پیش تاسیس شده بود و شماری از ژنرال‌های اسرائیلی و افسران شاباک در آنجا حضور داشتند.

در همین حال رسانه های جنبش مقاومت اسلامی حماس به نقل از یک منبع نزدیک به خود گفتند که گذرگاه تجاری ابو سالم هدف حمله نبوده است.

اما پس از این حمله ، ارتش رژیم صهیونیستی به بهانه شلیک موشک به این منطقه، اين گذرگاه را كه محل ارسال كمك هاى بشر دوستانه به فلسطینیان باريكه ي غزة است، مسدود کرد.

ارتش صهيونيستي در بیانیه ای در شبکه اجتماعی "X" (توییتر سابق) خاطرنشان کرد: "ما شلیک حدود 20 راکت را از محلی نزدیک گذرگاه رفح به سمت منطقه کرم ابوسالم شناسایی کردیم که پس از این حمله، اين گذرگاه بر روی عبور کامیون‌های کمک‌رسانی به غزه بسته شد.

این امر پس از آن صورت می گیرد که رادیو ارتش صهيونيستي امروز اعلام کرد که میزان شلیک موشک از باریکه غزه به سمت این رژیم علیرغم کاهش تدریجی آن در سه ماه گذشته فراتر از حد انتظار بوده است.

رژیم اشغالگر صهیونیستی از هفتم اکتبر گذشته به جنگ ویرانگر خود در باریکه غزه ادامه داده است که علاوه بر تخریب گسترده زیرساخت ها و ساختمان های مسکونی در غزه و ایجاد بحران های انسانی در این باریکه، تاکنون 34 هزار و 654 شهید و 77 هزار و 908 مجروح که بیشتر آنها کودکان و زنان هستند، برجای گذاشته است.

پربیننده ترین خبرها