نشست ارتش مصر با قبایل سیناء در بحبوحه حمله احتمالی به رفح

نشست ارتش مصر با قبایل سیناء در بحبوحه حمله احتمالی به رفح
سه شنبه 18 ارديبهشت 1403 - 12:21

سازمان اطلاعات نظامی مصر نشست‌هایی را در هفته های اخیر با قبایل سیناء با هدف بررسی نقش احتمالی آنان در صورت حمله رژيم صهیونیستی به شهر رفح جنوب غزه برگزار کرده است.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش "عربی بست"، در این نشست‌ها، افسران سازمان‌های مصری احتمال داده‌اند در صورتی که اسرائیل عملیات زمینی را در رفح اجرا کند جمعیتی بین ۵۰ تا ۲۵۰ هزار نفر به سمت منطقه سیناء گسیل خواهند شد.

این نشست‌ها قبل از اقدام جنجال‌برانگیز تشکیل ائتلاف گروه‌های قبیله‌ای در بخش مصری رفح به ریاست "ابراهیم العرجانی" برگزار شده است که فرمانده شبه‌نظامیان و تاجر طرفدار دولت است.

اتحادیه قبایل عربی ائتلافی متشکل از ۵ قبیله بدوی مصری است که طی مراسمی در ماه می با هدف ادغام ساختارهای قبیله‌ای و در چارچوب حمایت از دولت مصر در برابر تهدیدات امنیتی تشکیل شد.

به گفته منابع قبیله‌ای، این نشست‌ها در هفته‌های اخیر بین اعضای قبایل بدوی و برخی از افسران سرویس خدمت محرمانه در سازمان اطلاعات نظامی مصر برگزار شده است و موضوع اصلی مورد مناقشه در این نشست‌ها، امکان عزیمت شمار زیادی از ساکنان باریکه غزه به سینا در صورت وقوع عملیات نظامی زمینی در رفح است.

شرکت‌کنندگان در این نشست‌ها بر لزوم کمک به نیروهای مسلح و امنیتی بر ضرورت رصد کردن هرگونه نفود فلسطین یها به سمت روستاها و مراکز منطقه سینا تاکید کردند.

آنها در عین حال به روابط و سابقه تاریخی خود با اهالی باریکه غزه به ویژه رفح اشاره کردند و گفتند که نپذیرفتن و عدم از استقبال از اهالی این منطقه اقدامی مغایر با شرافت و آداب و سنون بدوی و عشایری آنان خواهد بود.

رفح شهری واحد بود که بعد از پیمان صلح میان مصر و اسرائیل در سال ۱۹۷۹ به دو شهر مصری و فلسطینی تقسیم شد.

پربیننده ترین خبرها