سردار سلامی: عالم استکبار برای سیطره بر جهان اسلام حد و مرزی نمی‌شناسد

سردار سلامی: عالم استکبار برای سیطره بر جهان اسلام حد و مرزی نمی‌شناسد
سه شنبه 18 ارديبهشت 1403 - 12:42

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به اینکه مرزهایی که کشورهای اسلامی را از یکدیگر جدا کرده و به آنها هویت سیاسی مستقل می‌بخشند، هرگز سیاست استکبار را از هم جدا نمی‌کند، گفت: عالم استکبار با محوریت آمریکا، برای سیطره بر جهان اسلام هیچ حد ومرزی نمی‌شناسد.

العالم- ایران

سرلشکر پاسدار حسین سلامی امروز - سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ماه - در آیین گرامیداشت چهلمین روز شهادت مستشاران نظامی ایران در کنسولگری کشورمان در سوریه اظهار داشت: امروز اربعین هشت ستاره درخشان و جوانمرد باغیرت است که برای دفاع از حریم اسلام و عزت مسلمانان و نجات جهان اسلام از سیاست غرب با محوریت آمریکا، هجرت را مقدمه جهاد خود قرار دادند و از خانواده خویش دست کشیدند و در جست و جوی رضوان الهی میدان جهاد را برگزیدند و سرانجام به آنچه که در جست و جوی آن بودند نائل شدند.

وی ادامه داد: سرلشکر پاسدار شهید محمدرضا زاهدی فرمانده استوار و اسطوره ماندگار سپاه اسلام و سردار شهید محمدعلی حاج رحیمی یک سردار وارسته، نجیب، متواضع و پرتلاش بود.

فرمانده کل سپاه اضافه کرد: همچنین پاسدار شهید مدافع حرم حسین امان‌اللهی، پاسدار شهید مدافع حرم محسن صداقتی، پاسدار شهید مدافع حرم علی آقابابایی، پاسدار شهید مدافع حرم بهروز واحدی، پاسدار شهید مدافع حرم سید عباس صالحی روزبهانی، جوان پایدار شهید مدافع حرم سید مهدی جلادتی دیگر افرادی بودند که در این حادثه تروریستی به شهادت رسیدند.

سردار سلامی با بیان اینکه فلسفه و رسالت عمیقی که در ورای شهادت این فرزندان از جان گذشته اسلام وجود دارد، رسالتی عظیم است که در امتداد رسالت انقلاب شکوهمند اسلامی ایران قرار دارد، یادآورشد: با مشاهده صحنه تحولات جهان در می یابیم مرزهایی که کشورهای اسلامی را از یکدیگر جدا می‌کنند و به آنها هویت سیاسی مستقل می‌بخشند، هرگز این مرزها سیاست استکبار را از هم جدا نمی‌کند. عالم استکبار با محوریت آمریکا، برای سیطره بر جهان اسلام هیچ حد ومرزی نمی‌شناسد.

بزدلی و ترس از مقاله در میدان، ماهیت آمریکا و رژیم صهیونیستی است

زینب سلیمانی فرزند شهید سردار سلیمانی نیز در این آیین گفت: شهادت فرماندهان ما پس از سال ها فداکاری و ایثار حسن ختامی بر کارنامه پر افتخار آنها بود و زینتی بر فهرست بلند مجاهدت‌های آنها شد.

وی ادامه داد: اگرچه امروز آنها در بهشت برین ساکن و متنعم به نعمات خداوند متعال هستند و از فضل و عنایتی که به آنها عطا شده است مسرور هستند اما برای ما که آنها را از نزدیک دیده بودیم داغ فراق آنها سنگین است.

فرزند شهید سلیمانی افزود: شهیدان زاهدی و حاج رحیمی سال ها در کنار حاج قاسم سلیمانی و همراهان او حوادث و بحران های بزرگی را فرماندهی کردند؛ حامی مظلومان منطقه بودند و توانستند پشتیبان محکمی برای آنها باشند. راز خشم دشمن صهیونیستی هم به همین دلیل است.

سلیمانی تصریح کرد: فرزند نامشروع آمریکایی که بزدلانه شهید سلیمانی را با لباس دیپلماتیک در فرودگاه به شهادت رساند این بار هم همرزمان حاج قاسم را در یک مکان دیپلماتیک شهید کرد که باید گفت بزدلی و ترس از مقابله در میدان، ماهیت آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

وی گفت: این رژیم اگر بزدل نبود در ۷ ماه بیش از ۳۰ هزار انسان بی دفاع و بی گناه را به شهادت نمی رساند. این رزیم اگر خونخوار و جنایتکار نبود به مدرسه و بیمارستان و کودک بی پناه حمله و هزاران انسان را آواره نمی کرد و مردم مظلوم غزه را در محاصره غذایی و دارویی قرار نمی داد و روی فاشیست و نازیسم را سفید نمی کرد.

فرزند شهید سلیمانی یادآورشد: اما ابعاد این حادثه تلخ و دردناک برای مردم غیور ایران از جنس دیگری بود. عموم ملت ایران با هر نگاه و سلیقه ای این حادثه دردناک را محکوم کردند و از آن متاثر شدند. این به جوش آمدن خون مردم نیز دو دلیل عمده داشت که اولین آن قاتل و عامل این حادثه دلخراش بود.

سلیمانی با بیان اینکه مردم ایران رژیم سفاک و جنایتکار صهیونیستی را جز به جنایت و شرارت نمی شناسند، گفت: امروز برای هر آزاده ای ماهیت پلید آنها آشکار شده است و دانشجویان در آمریکا و فرانسه این رژیم را خونخوار و نسل کش می دانند اما مردم ایران از ۴۰ سال پیش فریاد زدند که این رژیم یک غده سرطانی است و باید آن را از ریشه کَند.

وی عنوان کرد: برای چنین ملت رشید و بالغی این حادثه گران آمد و موجی از خشم و نفرت را بر انگیخت. دلیل دوم کیفیت شهادت فرماندهان ما بود. این شهادت در ساختمان کنسولگری ایران اتفاق افتاد؛ ساختمانی که در همه قوانین بین المللی مصون از تعرض است.

فرزند شهید سلیمانی اظهار داشت: اگر چه امروز در دنیا هیچ کس از رژیم کودک کش صهیونیستی انتطار اخلاق و مقررات بین المللی را ندارد اما حمله موشکی به ساختمان دیپلماتیک آن نخ باریک را پاره کرد و افکار عمومی را به اتحاد رساند. از این رو زن و مرد و پیر و جوان همه بی صبرانه منتظر بودند که انتقام را با چشمان خود ببینند و با درایت رهبر معظم انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح غیور، وعده صادق محقق شد و این رژیم پاسخ تاریخی دریافت کرد.

سلیمانی با تاکید بر اینکه اگرچه انتقام ما از این رژیم و حامیان جنایتکارش جز با خروج خفت آور آنها از منطقه محقق نخواهد شد اما فقط با نابودی رژیم صهیونیستی است که می توان آه آن کودک هراسان و ترس آن زن بی پناه را جبران کرد، افزود: فقط با نابودی رژیم صهیونیستی است که می توان انتقام یک قطره از خون شهید زاهدی، شهید موسوی، شهید سید رضی و همرزمان آنها را گرفت و به فضل خداوند متعال این روز دیر نخواهد بود.

پربیننده ترین خبرها