پیام رمزآلود گواردیولا درباره غزه: ما در دنیای ناعادلانه ای زندگی می کنیم

پیام رمزآلود گواردیولا درباره غزه: ما در دنیای ناعادلانه ای زندگی می کنیم
شنبه 22 ارديبهشت 1403 - 23:00

پپ گواردیولا، مدیر فنی منچسترسیتی، در گفتگو با خبرنگاران در حاشیه رویارویی فولام برای مرحله ماقبل آخر لیگ برتر انگلیس، با جسارت و شجاعت تمام سعی کرد نظر خود را درباره ریاکاری فعلی جهانی یا سکوت جهان و حمایت مطلق آن از ظالمان و جنایتکاران جنگی بیان کند.

العالم - اروپا

وقتی از وی پرسیده شد که آیا امکان دارد ریاست فیفا را به عهده بگیرد، او ابتدا به شوخی پاسخ داد: من؟ البته که نه. من کراوات را دوست ندارم، فقط کفش ورزشی را دوست دارم، نه نه. من کسی هستم که از جلسات و مهمانی‌های شام امشب و این‌جور چیزها خوشم نمی‌آید، اما اگر از من راهنمایی بخواهند، دریغ نمی کنم ، اما فکر نمی‌کنم این اتفاق بیفتد

وی افزود: زمانی که از تیمم انتقاد شود از آنجایی که برایم منفعت دارد از تیمم دفاع خواهم کرد، همانطور که هر کس نقشی دارد . شما هم به عنوان خبرنگار و همه نهادها و سازمان های مرتبط با فوتبال همین کار را می کنید و بر اساس منافع خود فعالیت می کنید ، اما آیا مردم از آن شکایت دارند؟ آنها می توانند از خیلی چیزهای دیگر شکایت کنند .

او با اظهارات پایانی اش همه را شوکه کرد و گفت: «این دنیا پر از بی عدالتی است، هر فردی فقط به خانه اش نگاه می کند و چشمش را بر اتفاقاتی که برای همسایه اش می افتد می بندد. ببینید امروز در دنیا چه می‌گذرد و ما اینجا نشسته‌ایم و هیچ کاری برای آنها انجام نمی‌دهیم، شما بدون هیچ عکس العملی به آن نگاه می‌کنید و بدون شک یک روز برای ما اتفاق می‌افتد.

بسیاری از رسانه های عربی و فعالان شبکه‌های اجتماعی، سخنان گواردیولا را به عنوان پیام حمایت و همدردی با قربانیان تجاوزات وحشیانه اسرائیل به ساکنان باریکه غزه از هفتم اکتبر گذشته تا کنون تفسیر کردند، به‌ویژه که برخی از اصطلاحات توسط دخترش ماریا استفاده شده بود ، که به نوبه خود از بازنشر مطالب خود درباره سکوت دنیا در برابر نسل کشی بی سابقه در غزه در عصر مدرن خسته نمی شود.

پربیننده ترین خبرها